barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Always War-We are the flood.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Förra året hade jag turen att se Always War tre gånger på kort tid-varav ett som jag var med och arrangerade och det blev en lustig liten grej med att jag var lite reserverad mot att erbjuda dom öl-men det är en annan historia.
 
Sedan dess har de kommit långt och man kan helt klart säga att det går mycket bra för dom nu. Sedan jag såg dom då så har det blivit flera byten av medlemmar, endast två av fem av bandet idag var med då-sedan början av 2012 är Marko från Raised Fist med bland annat.
 
Fullängdsdebuten börjar med att jag tyckte Ronnie sjunger på ett litet annorlunda sätt än på deras ep. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men efter tredje spåret känner jag mer igen hans sång (jag ska flika in att detta inte alls var negativt)
 
Och vilken käftsmäll plattan är, de två första spåren är helt klart bra men det är vid just tredje spåret Justice game plattan verkligen träffar mig i både hjärta och på käften. Dubbla baskaggar, klassiska hardcoretexter med bra refränger och starka körer. Två spår som står ut är Abajo Cadenas, där texten är på spanska och Sticker theif där sången i vissa partier går i raketfart.
 
Mina favoritspår: The pride, the pain och Heart of chaos
 
Och efter hört den här blev ju viljan att se dom live igen knappast mindre. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: