barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Antipati-Extra allt.

Kategori: Skivrecensioner.



Pålitliga Kjell Hell ger ut Antipatis två senaste vinylsläpp, utgivna på Pretty Shitty town och Randale Records+ låten Antipati från Turist i tillvaron #3....i en snygg och billig cdutgåva-kanonbra!

Skivan har redan fått uteslutande kanobra kritik och jag stämmer in i hyllningskörerna. Bara öppningen med Sommarpsalm slog helt undan fötterna på mig och fick mig att längta till sommaren....på något vis får jag associationer till både Agent Bulldogg och Perkele i den. Skivan fortsätter sedan med fler låtar om väder och vind, inget fel på dessa spår alls men kanske att det blir lite för mycket i samma svep. Bandets styrka är texterna, som helt klart är över genomsnittet, A.P.Ä.V hade lätt kunna bli lite pubertal men de lyckas tamejfan med den,det tycker jag säger en del. Det är kul att sången delas så mycket på skivan, dock så delas den INTE av Radar och Robban i Brides of the beast (Major Accident) som jag först trodde.
 
Och avslutningen med låten Antipati...oj,oj,oj. Blir inte det en klassiker som kommer kunna mäta sig med alster från Livsstil av Agent Bulldogg så..är det något fel på folks öron.

Jag kan inte göra annat än att ge plattan högsta betyg.

http://antipatipunk.blogspot.com/

http://www.kjellhell.se/
 
(22012-02-26)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: