barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Dub Colossus-Dub me tender.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Den här plattan var inte alls vad jag trodde....jag vet inte om det bara var jag som antog saker (felaktigt), eller om man verkligen kan säga att det lutade lite åt falsk marknadsföring...för tar man kända låttitlar, och bara döper om lite-lägger in ordet "dub" i detta fall-så kanske man inte är helt ute och cyklar om man antar att det är covers i dubversioner?
 
Så var inte alls fallet, den första genomlyssningen så LYSSNADE jag verkligen efter likheter med låtarna som de på skivan var döpta efter...men det fanns inga likheter alls med originalen, det var i någon refrängen till den kända låten upprepades några gånger...men det var knappast så att man kan kalla det cover.
 
Synd, för jag hade tyckt det var intressant att höra Friday Im in love, Love me tender och This is not a love song i dubversioner...
 
Men som sagt, kanske jag antog fel från början men annars var musiken inget speciellt. Jag håller mig till King Tubby och Lee Perrys gamla produktioner när det gäller dub tills vidare.
 
(12-07-03)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: