barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

First of Many-S/T

Kategori: Skivrecensioner.

Och så kom nytt material från Västeråsbandet...vid första anblick så är omslaget det mest märkliga jag sett på år och dagar....



Jag skulle verkligen vilja veta historien bakom det, ett flyplan formad som en haj som släpper muffins? (jag vägrar adoptera modeordet "cupcakes")

Nåväl....bandet har jag främst sett som ett band man ska se live, det blev en liten besvikelse vid förra släppet, efter sett dom flera gånger live så föll sig det lite platt i studion. Det är lite samma känsla här, även om det tar sig. Det är bra producerat (av Pelle Saether) o.s.v men jag tycker bandet verkligen kommer till sin verkliga rätt live, Malins energi och karisma ör något extra.

Skivan är jämnbra, dock utan att så mycket fastnar i mitt huvud direkt. Det krävdes en del genomlyssningar för det och det får bli öppningspåret-blood is pumping, One of those days och Nikita, den sistnämnda som är en fin hyllning till Malins hund (om jag inte minns fel) Överlag känns skivans texter väldigt personliga och är inte så rätt på utan man får verkligen lyssna...gör man det framkommer flera bra poänger, som i Fortunate ones.

Alltså...jämnbra, det krävdes några lyssningar för mig  men ibland lite för poppigt för min smak.

http://www.myspace.com/fom021

 
(12-02-26)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: