barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Kombatants-Promo # 2

Kategori: Skivrecensioner.

Mitt första möte med detta Borås-band var live, "old school Oi". Man fick en sådan känsla ja, inte minst i valet av covers (som kanske det var lite för många av då dock)

Men på den här plattan, föll de sig ganska platt, jag vet inte om ölen gjorde sitt till live då jag tyckte det var hyfsat och att jag då kanske missade den ibland inte direkt klockrena engelskan....men den märks på skivan. Låtmaterialet är det inga större fel på direkt, men det slår inte ner några väggar heller....Men för jösse namn-om man nu väljer att ha med en cover, så borde man väl för sjutton kunna texten? Med tanke på att det är låt som i princip "alla" kan och flertalet band kört förut..så blir det bara mer anledning till bakläxa. Det är Skinhead girl, där bandet bla failar i raden:

I made up my mind, Im gonna be courageous...

..lyder originalet.

I made up my mind, Im wanna GO courageous.

..lyder bandets version.

Bara om man översätter det till svenska så...blir det ju helt galet och det borde man väl haja? Nej, jag vet inte vad motivet är för den covern, och inte heller varför det nästan försöks skönsjunga i början...

Så...bättre live än på skiva.

Ha-ha-ho.
Skinhead til we die.
Dirty Max.
Skinhead girl.


http://www.myspace.com/575211171

(12-02-24)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: