barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Moses-Tales for the better known.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Jag tror det var i början av 2000-talet bandet Moses, som jag inte visste något om då - och inte heller gör nu-fick en radiohit med den snabba ska-dängan Black man. Av en händelse hittade jag deras fullängdare häromdagen och blev glad för jag har velat ha låten i fråga....dessutom har jag varit nyfiken på bandet sen the first time around....
 
....och Black man visade sig inte alls vara representativ för bandets sound. Inte på långa vägar, inte någonstans. Trots att skivan är utgiven på ett bolag med namnet  Jah Bless, så finns det ingen baktakt alls. Det är snarare (brit?) pop....av den sämsta och tråkigare sorten. Inte för att Belle and Sebastian går under den kategorin men bandets musik intresserar mig ungefär lika mycket som dom. Det duger inte ens att ha som bakgrundsmusik när man vill lyssna på något som man kan ignorera. En liten ljuspunkt är One with the nature som luktar lite soul...men alldeles för poppig sådan. 
 
(12-06-29)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: