barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Pasted-Skymningss...

Kategori: Skivrecensioner.

 
...är en rätt ny bekantskap för mig på skiva, jag vet att jag sett dom live någonstans.....någon gång men kan inte minnas var, när och hur. Jag vet inte när den här skivan är inspelad men vet att de numera blivit en kvartett istället för en trio som på den här skivan..basisten från Charta 77 har visst tillkommit.
 
Först tyckte jag Skymningss...var lite för snäll, men den växer. Rätt enkel punk i den svenska skolan som nog både kikar tillbaka på svenskt 80 och 90-tal, så kanske ni får en sorts riktlinje för jag tänker inte använda nidordet för svensk punk på "t".
 
Trots att den växer så ändras inte min första känsla att titelspåret och Sagan om två udda prickar slutar lite för tvärt....det känns nästan som om det saknas två-tre textrader...jag blir inte av med den känslan. Men jag gillar ep:n överlag, speciellt Utan allt med en textrad som lyder:
 
jag väntar på inget, jag väntar på allt.
 
Jag vet känslan....
 
 
12-07-08

Kommentarer


Kommentera inlägget här: