barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Saturday´s Heroes-Backyard troubadour.

Kategori: Skivrecensioner.

Saturday`s heroes har inte gjort mig besviken än så länge, de två demos jag har har spelats flitigt sen de införskaffades. Förutom att de var och är bra musikaliskt så verkar de ha överlag sjyst attityd och tro en hel del på D.I.Y grejen. Och här ser man att de verkligen inte missat en enda chans att sprida den här epn, bakåtsträvaren i mig muttrar lite, men det är ju nya tider och då får man väl ta till alla medel och kanaler för att synas och höras....digitalt och online.

Men till skivan, inte heller här blir jag besviken, på denna 3 låtars ep. Bland annat blir det en stor tummen upp för munspelet i inledningen, men om jag ska vara lite kritisk så hade jag hellre sett en egen låt istället för covern på Get up av Dropkick Murphys, dock så är det cred att de valde en låt från tiden då Dropkick hade balls. Men covers tycker jag mer än en livegrej, men det finns säkert någon viktig historik för bandet angående låten kanske?

Bra gjort...återigen, fortsätt på samma spår, men jag hoppas de inte gör samma misstag och börjar blicka för mycket på sina influenser.

(12-03-08)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: