barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-33 till.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Några ord om medföljande cdn i boken Ny våg. 33 grupper med en låt var där 31 är tidigare outgivna. Lite mer kändare band som GBG Sound och Glo samsas med lite okändare som F.K.M och Sporten är död. Runt hälften av plattan är riktigt, riktigt bra och jag skulle lätt vilja ha dom på singlar (om de nu fanns), liksom i boken så är det inte bara punk utan även en del synth och en del riktigt bra mods-pop som till exempel The Moderns och Parkas Pop.  Jag slås flera gånger av hur enkelt vissa låtar är, det är tydligt att filosofin var att få ut ett budskap-sen behöver det inte låta hur rent och välspelat som helst...lite av det kan jag sakna i punken idag.
 
Några av mina favoriter är bidragen från Zäpo (som ibland kallades "Ebba Gröns lillebröder"), Jag e en människa av Straightjacket (som öppnar skivan), enkla och talande N.R.P av Von Gam, Bad Boo Bands arga Krossa och Bizex B's Oi-doftande Rollerskate beuty. Men jag kan lätt nämnda lika många till.
 
Första upplagan av boken är nu slutsåld och i andra upplagan följer visst inte cdn med (om jag förstått det rätt) och....ja, grattis till er som lyckades köpa första upplagan.
 
(12-09-11)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: