barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Turist i tillvaron # 1

Kategori: Skivrecensioner.

Jag vet inte om det är jag som varit lat och inte tagit mgi tid att kolla upp de många lite nyare svenska punkjbanden...eller om jag bara inte vidgat vyerna för lite andra punkscener än de/den jag varit inne på förut...för här på första volymen av Turist i tillvaron är det i princip bara nya bekantskaper...några band har jag hört förut, och två  Epidemics och Black Feet innehåller medlemmar från band jag gillat förut. Samlingar har ofta toppar och dalar, det har även den här skivan. Det är bra blandning i sound och bra spridning geografiskt-och extra kul att nästan hälften av banden endast innehåller tjejer eller frontas av en tjej. Mer tjejer inom (alternativ) musiken och punken är alltid positivt.
 
Och det blir de som är bäst. Slöa Knivar, Beyond Pink och Glidslem, de sistnämnda vars egenutgivna skiva från 2009 jag har (tycker uttrycket "demo" är missvisande och förlegat) - har utvecklats VÄLDIGT mycket sen dess och har gått från att mest vara "charmiga" till riktigt djävla bra. Jag vill även nämnda Strindberg som Tortyr.
 
Samlingen får mig, trots att vissa band inte faller i smaken-att vilja utforska de andra volymerna..men idealet då är att fixa en bättre skivspelare.
 
(12-07-16)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: