barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Vice Squad-BBC Sessions.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Den här plattan är inte direkt ny men jag vill skriva om den i alla fall. En bra introduktion till Bristol-bandet även om det inte är den bästa, jag ser den mer som en tidsdokument och/eller något för den inbitna samlaren av skivor med bandet. 4 sessioner mellan 81 och 84, varav två med legenden John Peel. Den sista sessionen har Lia på sång, som i sina stunder tycker jag var bättre än Beki Bondage på sång, även om låtarna här är rätt svaga, till exempel är versionen av You`ll never know inte den bästa bandet gjort. Ska man sen spinna vidare så hade hon det nog inte lätt...att axla fröken Bonds mantel (eller skinnkjol kanske jag ska skriva) I övrigt är låtarna rätt lika albumversionerna.
 
Man får ta skivan för vad den är, en tidsdokument/samlarobjekt-  bästa introt till bandet görs via någon singel-samling där Stand strong-stand proud, Latex love och Last rockers finns med....men visst är låtvalet bra, med flertalet av mina favoriter som Living on dreams, No right of reply och Coward.
 
(12-07-31)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: