barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Dee Dee Ramone-Chelsea Hotel.

Kategori: Böcker.

Nu på svenska, en roman som beskrivs på baksidan som:

"Stephen King som boffat för mycket thinner".



Dee Dee bor på legendariska Chelsea Hotel med sin fru (tillika latinska rivhjärn) Barbara och hunden Benfield. Det är misär, helt galna människor som bor där och ännu mer misär....miljöerna är mycket bra beskrivna, och hotellet håller ungefär inte direkt femstjärnig standard....det är så att man får intrycket att muggen som Renton fiskar upp stolpillren i Trainspotting...är ren i jämförelse.

Boken lär ju vara ett resultat av Dee Dees på och avtändning....och då gör det lite att....jag blir illa till mods. Ska jag liksom förväntas skratta över hans skitliv och hallisar när - det var hans drogmissbruk som tog hans liv? Jag får lite samma känsla som när jag läste Heroin diaries av Nikki Sixx....jag känner mig inte bekväm.

Men....alla är säkert inte lika blödiga som jag.

Vill ni läsa om droger och misär som ändå skrivs med humor, och om gamla punkhjältar som spökar för Dee Dee...så läs.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: