barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Alonzo FAS 3.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Ibland är kanske texter bara texter, utan att direkt ha något med verkligheten att göra. Så känns verkligen inte debutfullängdaren från Alonzo FAS 3-det känns väldigt personligt och har man som jag-följt Micke Alonzo de senaste åren i debatter och läst böckerna han skrivit-så blir jag mer och mer övertygad att texterna är skrivan väldigt mycket från hjärtat.
 
Punkig rock där ekon från både KSMB och Stockholms Negrer hörs tycker jag - dock inget som känns som en återupprepning, de är helt klart ett eget band-sen går ju åsikterna isår bland folk jag pratat med ifråga om de ska blåsa på med material från just de två nämnda gamla banden-eller stå mer på egna fötter. Skivan öppnar bra med Det bästa som hänt följt av Ett meningsfullt liv innan tempot dras ner lite i Matilda för att höjas (åtminstone argt textmässigt) med Ismer och när sjätte spåret Dansa som är fjäril kommer står det klart att första halvan är klockren. Tempot sänks lite i slutet med (den förvisso otroligt bra) Inte ett ord till och jag ser inget fel i blandningen mellan energi och laidback-även om avslutande Lyxbegravingen inte alls faller mig i smaken.
 
Så....den här plattan kommer snurra mycket hemma hos mig. Och jag ger aldrig upp....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: