barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Asta Kask-Handen på hjärtat.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Jag har sällan varit med om att första spåren på en skiva satt sig sådär direkt - och efter första två-tre genomlyssningarna konstaterade jag att hälften lätt i min bok kan bli moderna Asta-klassiker. Tempot och textmässigt känns bandet lätt igen-ös men med mycket melodi och texterna är arga, behandlar hopplöshet, krig att göra sin egen revolt-härligt att se att bandet fortfarande levererar och fortfarande är ifrågasättande och arga...
 
Min favoritspår, som blir typ halva skivan är Världens räddaste land, folkets armè, Vredens barrikad, en annan väg och jag är en idiot. Jag vill också nämna Fredagsmys pga texten-även om det inte överlag säkert är så nattsvart bakom alla fasader så....är mycket nog just fasad.
 
Och återigen....Asta är bra-punkt slut, inte på någon nostalgibasis.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: