barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Turist i tillvaron #v 3.

Kategori: Skivrecensioner.

Jag har inte hört allt av alla Turist i tillvaron, men lätt märker man att Sörling inte målatr in sig i ett hörn och bara tagit med band inom en punkgenre - utan det har alltid spretat, på ett bra sätt.
 
På de andra volymerna jag hört så har jag då och då tänkt "det där bandet borde inte lämnat replokalen" men det är kanske inte så konstigt att man inte gillar allt. Så tänker jag inte efter hört volym tre, även om en del band inte faller mig i smaken.
 
Mina favoriter blir i mångt och mycket de förväntade: band jag redan är frälst av: Som Gråsuggorna, The Negatives och The Flints, Oldfashion Ideas vinner även mitt hjärta i en snabb Oi-dänga på ett gammalt "kärt" ämne och Antipatis sång med samma som deras bandnamn ÄR den bästa punkdängan på svenska på 2010-talet.
 
I övrigt gillar jag även de mer hardcoreinfluerade banden och blir nyfiken på att höra mer av Moralens Väktare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: