barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Hyrda Knektar-Vi mot dom.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Efter läst mig till en del om det här bandet så har jag förstått att de funnits ett par år. På den här är dom två pers men har fått hjälp av tre andra personer på sax, trumpet och sång.
 
Det är lite svårt att definera bandets sound men punk,pop och soul i en salig och glad blandning-helt klart musik man blir glad av. Lite The Jam? Lite Ebba Grön och lite likt Monster under deras sista dagar? Jag tror i alla fall bandet kommer gå hem mycket väl i diverse olika punkläger ju mer de spelar, och nej-jag kan inte låta bli att tänka på Dims Rebellion heller. Bra rätt igenom från början till slut och en skön avslutning med Gatorna brinner i natt som verkligen är en "sista dansen låt". Vänta, sa jag "sista"? Ja,jag trodde ju det med efter nämnda låt har 1996 även petats in, en låt som fanns med på tredje volymen av Turist i tillvaron.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: