barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Sista Dansen-Låt vingarna brista.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Svensk postpunk utan en glad textrad trodde jag inte skulle vara något för mig men ganska så överraskande så gillar jag det här. Bandet har spelat sedan februari förra året om jag fattat det rätt och sålt bra av denna debutskiva. Just postpunk har aldrig varit min grej så att försöka mig på vilka influenser bandet har gör jag inte, men jag tycker att det låter lite The Cure emellanåt, främst i Döva ögon. Bandets starka sida är refrängerna, som sitter direkt i titelspåret och även bra i Livia. Dessa är min favoritlåtar på skivan tillsammans med Marginal och duetten mellan sångaren Linus och basisten Kimberly blir riktigt bra i Du,jag och en borderline.
 
Sen blir det lite väl deppigt då och då men runt hälften tycker jag är riktigt bra och denna debut får helt klart godkänt, vilket kanske är något oväntat från en Oi och hardcore-snubbe som mig själv men jag tycker ändå jag besitter ett ganska öppet sinne. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: