barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Suffer the Pain/Bombs of Hades.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Jag lånade mestadels ut ett öra i början när jag hörde talas om dessa två orkestrar för att det är bekanta i bägge banden. Musiken är inte riktigt min musik så men jag gick in med ett öppet sinne och det visade sig att jag gillade det. Jag tänker inte ge mig in på att försöka hitta referensramar till deras musik då jag inte är inne på sådan här musik som sagt men lite försiktigt så tycker jag Bombs of Hades är en mix av typ Motörhead, Venom och Entombed. Jag gillar deras två spår Black Goat Chant och Cant get enough, som jag förvisso inte hört originalet av men efter lite forskande så har jag fått veta att det är något så oväntat som en låt av Scorpions-fast det låter nästan som om det skulle kunna vara Motörhead som tolkar tyskarna. Jag gillar helt klart gitarrerna som jag får lite Puffball-vibbar av, vilket kan ses som både naturligt och kanske lite uppenbart av mig, jag vet inte.
 
Suffer the pain kör trashig punk som inte känns som "manglande för manglandets skull" som det ibland kan göra när det är frågan om sådan musik.Av deras tre spår gillar jag Nuclear end bäst.De två andra alstren är döpta till Break Your Chains och Werewolf.
 
Extra kul att det att den här skivan inte bara är släppt på vinyl utan även kassett. Och det är just kassetten jag har men efetr hört det här behöver jag införskaffa vinylen helt klart.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: