barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

10 years of revolutionary rock n roll.

Kategori: Film & Dokumentär.

 
En dokumentär på mäktiga 3 timmar totalt som jag hade höga förväntningar på...som föll sig ganska platt tyvärr. Mycket av detta beror på speakerrösten, som är en kvinna som drar igång i ett rasande tempo utan direkt inlevelse - jag blev ganska omgående stressad av hennes röst och undrade när fan människan andas överhuvudtaget.
 
Trots 2 timmar så blir denna dokumentär bara skrapande på ytan - man får förvisso veta ganska mycket bandet The Plasmatics men inte så mycket om Wendy O Williams som person. De viktigaste bandmedlemmarna intervjuas och en del rockjournalister ger en hyfsad bild men jag hade helt klart önskat mer. Och med tanke på hur kontroversiellt bandet var, och Wendy främst - så tycker man att det borde finnas en massa material med Wendy från talkshows o.s.v men....jag överdriver inte när jag säger att hon pratar högst 10 minuter under dessa två timmar. 
 
Mest behållning har jag av timmen med musikvideos och liveclip, både officiella och bootlegfilmade.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: