barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Prins Carl-Wake up.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
Prins Carl har ju kallats "Västerås Blitz" mer än en gång..frågan är om de nu bör gå under smeknamnet "Västerås Angelic Upstarts" med tanke på denna singels omslag och låtlista.
 
Skämt åsido (lite grann), musikmässigt och textmässigt låter de i stort "som vanligt" men faktiskt så tycker  jag att de har lite vibbar av nämnda Sunderland-band,speciellt i Fight them all och i min bok är  det aldrig fel. Det är kanske lite mer rockigt sound med lite mer utrymme för gitarren men de som gillat deras tidigare skivor tror jag kommer gilla det här.
 
Jag gör det iallafall, även om jag lite diplomatiskt måste säga att de har gjort bättre. Bästa spåret är Power in the union....
 
Och jag kan inte låta bli att undra hur delar av scenen kommer välkomna detta ganska uppenbara ställningstagande av bandet....
 
En bra avslutning på ett bra skivår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: