barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Oi!-the sexism.

Kategori: Allmänt

Något jag stört mig på ett tag nu är många kommentar på youtube gällande videos och liveklipp med Jenny Woo. Nu får man ju ha i åtanke att sajten verkar vara ett Mecka för troll som fortfarande verkar tycka det är kul att anonymt klaga och förrolämpas...men likväl tycker jag det är extra irriterande när det kommer från "vårat eget håll".
 
Jag har ingen tro att vi lever i en skyddad verkstad där alla tycker samma saker och bara vill kramas-men att kalla Jenny "poser-cunt" och liknande tillmälen där allt baseras på faktumet att hon är en tjej....tycker jag är så djävla illa. Okej om folk inte gillar hennes musik-det är en sak. Men posör? Hon har väl såvitt jag vet spelat i flera band och solo i över 10 år vid det här laget?
 
Så det är ju knappast att hon kom fram och nådde den framgång hon haft-från ena dagen till den andra?
 
Det må väl hända att någon säkert kommer tycka jag är p.k, gör en höna av en fjäder och så vidare-so be it. Jag står för att jag tycker sådant här är för djävligt, likväl som antydningar-subtila eller rätt ut om kvinnliga artister som folk tror/påstår gått sängvägen till skivkontrakt med mer, med mer.
 
Ibland känns det som tiden stått stilla sen The Runaways tid. Och i det stora hela så hoppas jag att "vi" är bättre än sådana här saker. Punk och skinheadkulturen må vara ganska macho mellan varven-och mansdominerad. Men att hålla på såhär mot tjejer och kvinnor anser jag inte har något i nämnda kulturer att göra.

Kommentarer

  • Thomas säger:

    Bra talat!

    2014-02-27 | 15:31:01
  • MM säger:

    Thomas: man tackar!

    2014-02-28 | 11:08:03

Kommentera inlägget här: