barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Proletären-Det var bättre förr.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Ett Svenskt punk/progg projekt i 70-tals anda lyder beskrivningen av bandet på facebook. Och ja, det kan jag skriva under på även om tonvikten av bandets låtar ligger på punk. Lite ekon från The Business och The Ramones plus ett lite snällare Blitz, jag tycker basgångarna känns bekanta på något vis men jag kan inte riktigt sätta fingret på varifrån.
 
Trots bandnamnet så är det inte genomgående politiskt även om majoriteten av de sju låtarna på denna DIY-utgåva numrerad till 50 exemplar-även om det är en stor del av bandets texter. Men bli för all del inte bortskrämd av p-ordet för här handlar det mest om fifflande chefer och företag samt fackets betydelse till exempel. En del texter avhandlar även relationsproblem och flyende vänskap plus en del vardagsfilosofi.
 
Jag vet inte i vilken utsträckning detta hemliga band existerar, eller vad som kan komma att bli av det. Men håller de sig till punken och filar en del på texterna så hör jag gärna en fortsättning.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: