barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Broder Tuck & Klubb Dislocated.

Kategori: Allmänt

Enligt 1,2 fuck you punk revue så har Klubb Dislocated blivit utkickade från Broder Tuck och krogen kommer nu satsa på att bygga upp det rykte som klubben (enligt vissa) förstört med bland annat sitt (påstådda?) Pay to play.
 
Just det där vet jag inte riktigt hur det är med. Jag har hört det nämnas mer än en gång, från fler än ett håll och från foklk oberoende av varandra. Dock i min (förvisso enda) kontakt med klubben för 2 år sen i bandsammanhang så var det INTE snack om detta ens för en sekund. En del med arrangemanget funderade "vi" över-som t.ex varför besökarna tillfrågades vilka de var där för att se-spekulationerna var där bland annat om det var en sorts marknadsundersökning för att se hur mycket folk bandet drog-jag låter hela den saken vara osagt.
 
Men jag har hela tiden ändå-trots alla röster ställt mig frågande till om klubben verkligen praktiserade detta-det låter lite smått otroligt då de hade band där flera gånger i veckan under långa perioder-med band som hela tiden återkom. Kanske har det rört sig om att klubben passat när man väl fått lira där men direkt det stormat så har man kunnat gnälla. Jag fick lite sådana vibbar när klubben (eller om det var krogen) bokade två stycken vikingarockband som skulle spelat där i mars....då höjdes en massa röster om denna "skitklubb" (eller "skitkrog) och då nämndes just kassa dealar och pay to play....det blir lite märkligt att klubben är helt okej när man får lira där men direkt det blir blåsväder så sitts inte chansen att få gnälla.
 
Nåja, hur som haver så har tydligen stället köpt in nya prylar och välkomnar band att höra av sig för att lira.
 
Medans Dislocated verkar ha hittat Stampen som sitt nya ställe.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: