barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Lion`s Law-A day will come.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Franskt band med två år på nacken med medlemmar från Maraboots och Komintern Sect som haft ganska stor framgång under sin korta karriär. Efter lyssnat på denna skiva ett par gånger så hade jag först lite svårt att se varför men efter en del om och men så får jag ge skivan godkänt i alla fall.
 
Öppningen var dock inte min kopp te, mycket pga den återkommande samma gitarrslinga i de tre första, som tur är fortsätter skivan inte i samma stil men däremot så behåller jag mitt första intryck att det är väldigt mycket Perkele över soundet, från början till slut. Även textmässigt så tycker jag mig höra rätt uppenbara "lån" från GBG-bandets texter-främst i de tre bonusspåren (vad som är nu är så bonus med dom?) Just bandets texter slår knappast in några dörrar och det är väldigt klyschigt på sina håll, på ett ganska fattigt sätt. Om detta beror på att bandet inte har engelska som modersmål eller dålig fantasi ska jag inte spekulera i. Dock så fastnar många refränger, fast det behöver ju inte automatiskt betyda att det för den sakens skull är bra. 
 
Godkänt trots kritiken men jag anar att den här skivan blir en sådan som åker fram främst åker på halvvägs in i förfesten. Mina tre favoritspår är Lafayette, 1789 (där Komintern Sect gästar och delar av texten är på franska) samt det snabba titelspåret.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: