barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Matriarkatet-Antiklimax.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Ungt band (den äldsta är 22 om jag förstått det rätt) med lite över ett år på nacken. Kvartetten är mellan 20 och 22 år och det är kul att se att så unga människor väljer att släppa sin musik på kassett i dessa digitala tider.
 
Jag vet inte om bandet kallar sig ett feminiskt band men majoriteten av kassettens tio låtar berör sådana ämnen. Musiken är enkel och det är inte mycket finlir men det är väl inte det punk ska handla om, egentligen. Emellanåt är sången lite falsk men det är inget dom direkt stör -skolade röster är knappast något jag ser något krav för musikstilen.
 
Men är det något jag inte kan låta bli att anmärka på är texterna. Många gånger är de fyndiga och med glimten i ögat, men överlag så känns det som lite mer tid borde lagts ner på dom. Ideerna är bra på papper men kunde blivit bättre. Och ibland tycker jag det känns som om de bara lagt "ord på ord" och sen inte riktigt få till någon bra melodi till texterna. 
 
Men som sagt, de får till det emellanåt som i Turbanisering, Mäns och Med min penis. Och jag tycker bandet är lovande och viktiga men som sagt...texterna skulle i mitt tycke kunna blivit bättre om de filats på lite mera.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: