barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Bronco-Brainwash.

Kategori: Skivrecensioner.

The Bronco är inget band jag känner igen men jag fick tips att de släppt en singel från sitt kommande album, och ska vara en "Swedish power punk sensation"
 
 
 
Brainwash heter låten i fråga och nej, tyvärr-alldeles för seg och lite för välpolerad även om snubbarna kan lira. Fast av någon anledningen tänker jag emellanåt på Def Leppard och det vill jag inte göra när jag ska tänka på punk i någon form, överlag tänker jag nog mer på garagerock med lite amerikansk (snäll) punkrock av den nyare skolan inblandad.....Lite sjysta gitarrriff kommer efter andra refrängen men jag kan inte direkt kalla det här Power punk perfection. Jag hade väntat mig mer efter läst pressreleasen men sådana får man ju ta för vad de är....
 
Singeln släpps officiellt på nationaldagen och plattan West coast boys kommer senare under året.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: