barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

"The Wailers" till Sverige.

Kategori: Allmänt

Den 22:a augusti påstås det att "The Wailers" ska spela på Debaser.
 
"The Wailers"?
 
Det är inget nytt att många gamla band innehåller folk som inte var med när det begav sig och i många fall så undrar jag hur ens bandet har mage att kalla sig...ja, det de kallar sig. När det är en främlingslegion.
 
Detta är dock det värsta exemplet då enligt mina kunskaper så var EN (1) medlem med i 60-70-tals bandet-Ashton Barrett. Vilka de andra är har jag ingen aning om och jag undrar om ens folk kommer betala för att se en bassist....känslan att man kommer se ett coverband måste ju vara rätt stor? 
 
För att göra det hela märkligare så finns det ännu ett band som kallar sig Original Wailers-  och de anser jag ha mer rätt till namnet men frågan är....hur intressanta är de att se? Egentligen? De kompade Tosh, Wailer och Marley-visst men i alla jag ser det ungefär lika intressant att se som om Uk Subs sjätte basist skulle bildat ett band. Är The Wailers egentligen något utan nämnda vokaltrion och I-threes?
 
Men vill folk se något av de här banden-visst, men jag anser det hela är flogging on a dead horse och som i förstnämnda bands fall,....så kommer jag knapapst betala nästan 300 kronor för att som sagt - se en bassist.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: