barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Hyrda Knektar-Höstrebell.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Hyrda Knektar blev jag ett fan av efter att ha sett dom i September förra året. Dansant med starka refränger och melodier och en del kliandet i huvudet för att beskriva bandets musik. Efter två egna släpp så debuterar de nya på bolag, Noise of Sweden med sjuan Höstrebell.
 
En sjua där titelspåret slår knock på mig direkt. Just på grund av nämnda faktorer ovan och spelglädjen samt mycket textraden:
 
"Jag är en bit över 30 nu och jag är både varm och kall, inte 17 men lika förbannad, inte gammal men ändå trött".
 
Den här låten kan mycket väl vara bästa A-sidan ett band gjort i år.
 
Bandet känns igen med sin blandning av punk,pop och rock.  Andra spåret Asfaltsblomma är det snabbaste jag hört med dom och hostningen i slutet av låten för tankarna till ett band som jag associerat bandet med förut - Dims Rebellion men det kan ju hända att jag griper efter halmstrån. Helt klart är i alla fall att jag tycker bandet har en liknande ljus framtid som nämnda band hade, innan de splittrades/lades på is.
 
Avslutningen på denna trevliga singel heter ganska påpassligt  Det börjar bli sent nu. Jag tror den här singeln kan gå hem i diverse olika punkläger så....känner du inte redan till bandet - kika in dom och köp singeln och är du redan frälst så tror jag att du kommer gilla det här.
 
-----
 
 Tidigare recensioner o.s.v om bandet, skrivet av mig.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: