barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Sista Dansen-Att bekänna färg.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Jag minns att jag önskade när jag hörde Sista Dansen förra skiva Låt vingarna brista att det skulle vara intressant om de punkade till sig lite. Detta missade jag dock att skriva i recensionen men trots det så blev det uppfyllt.
 
Visst finns en del ganska lugn postpunk kvar i låtarna, ungefär i hälften men i resterande tre låter är de helt klart punkigare, kanske lite likt vissa låtar av KSMB?  Basisten Kimberly har fått en mer framträdande roll och sjunger lead i fyra av låtarna och körar på de andra två i refrängerna.
 
Så det blir även ett bra betyg den här gången, klart bättre till och med. Fortfarande är det mycket depp och känslor, något jag oftast är allergisk mot när det gäller punk. Ska jag ta en liten avstickare och spinna vidare på det så är det inget fel att sjunga om sådant, men många gånger när det gäller nya punkband så blir det bara någon offerroll och det tycker jag inte har så vidare mycket med punk att göra. Men det är väl en svår gräns att dra antar jag.
 
Nåväl, bra igen som sagt och ska jag välja två favoriter så blir det Handen på hjärtat och Tovigt hår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: