barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Papa Dee meets Jamaican Giants.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Jag har alltid tyckt att Papa Dees musiksmak är bättre än hans egen musik, även om väl hans artistkarriär gått på tomgång i ett par år nu, även om jag måste erkänna att jag inte direkt har stenkoll. Jag saknar dock P3 Rytm som i många gav en en massa bra tips om bra baktaksmusik. Han ska också ha cred för att ha flertalet gånger nämnde kopplingen mellan skinheads och ska/tidig reggae, även om det kom lite på skam tidigare i år men det är för mig personligt och en helt annan historia.
 
På den här skivan från 2008 så har han samlat ett gäng musiker från bland annat Roots Radics där de-förutom ett spår-gjort en ren coverskiva.
 
Och det är helt okej, kanske inget att direkt att hetsa upp sig över-jag antar att det var Papas egna våta dröm att få göra en sådan här skiva och det tilltalat säkert mer musiker är oss vanliga dödliga musikfans. 
 
Ett plus är att de inte valt de mest "uppenbara" coverlåtarna, det hade t.ex blivit djäkligt trist om de envisats med att ha med låtar av Bob Marley men så är icke fallet, även om 2 låtar av karln ifråga är med i det mycket bra avslutande medleyt vid namn Rockers medley. Det är egentligen skivans största behållning för mig då jag tycker soundtracket är suveränt samt tolkningen av Jacob Millers Suzy Wong.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: