barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Bäddat för Trubbel-Två sjundedelar av ett liv.

Kategori: Skivrecensioner.

 
3:e plattan för Bäddat för Trubbel och knappast en riktigt solskenshistoria. Med ekon från gamla klassiska band från hemstaden så levererar de raka texter utan krusiduller om bland annat kärlek och alkohol.
 
Många gånger skrattar jag hysteriskt åt deras klockrena formuleringar i låtar som till exempel A-sidans Inte ångra ett skit och Inte perfekt och B-sidans Dela mitt liv med dig och Mer som dom.
 
Sällan har jag känt att jag kan skriva under såpass mycket på ett bands texter på en skiva. 
 
Släppt på både vinyl och kassett och då jag fick ladda ner låtarna för den här recensionen så...känner jag att det inte kommer duga att ha så jag lä köpa den här plattan i bägge formaten.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: