barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Container 90-Västerås roller derby girls (CD)

Kategori: Allmänt

 
 
När jag fick höra att ett band skulle göra en låt om V-ås Rollerderby så blev jag nyfiken, då jag är ett fan av sporten och en supporter av laget. När jag fick veta mer, att det handlade om ett EBM-band så blev jag lite skeptisk-då jag inte alls lyssnar på sådan musik och heller aldrig ens försökt.
 
Men när videon kom så tyckte jag det var bra både musikaliskt och visuellt så  när skivan är släppt så tog det inte många dagar innan jag köpte mig ett exemplar, på cd-den finns även som tiotummare.
 
Medverkande spelare är Yippieecajoo (en av mina favoriter), Hellshit Murphy, Mollytov Cocktail, Yodalii Taaf och Meanie Mischievous.
 
Och musiken är som sagt EBM men trots att det här ska vara en singel så bjuds man på inte mindre än fem andra versioner av låten också.
 
80-som låter just så, 79 med en bra gitarr och en ska/reggae version vid namn 69. Och som älskare av baktakt så faller den mig mest i smaken. Samt en akustisk och en vid namn 909 som är...öh, någon sorts dansmusik (?)
 
Kul att det finns versioner som nog de flesta kan gilla. Och ett djäkligt kul initiativ.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: