barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Supertonic Sound Club-Cracked up over you, "7.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Northern Soul verkar komma mer och mer med åren för mig, trots att jag ännu inte riktigt grävt ner mig i genren. Den här singeln är släppt av A message to you och bandet är från Dublin och bjuder på två covers.
 
Den första, titelspåret är en klassiker, det vet t.o.m jag-Cracked up over you av Danny White. De gör helt originalet rättvisa och dom kan verkligen hantera sin instrument. Sjunger gör Sharon Gitau, som jag inte direkt vet vem det är men efter en snabb efterfoskning så verkar hon vara känd från dokusåpor. En djäkla pipa har hon i alla fall.
 
B-sidans Love is a four letter world klockar jag direkt då jag är ett stort fan av Michael Caine, låten är nämligen med i Get Carter. Lite mer funk och även om jag normalt får både utslag, andnöd och blåsor av just funk så funkar den här, såväl som originalet. Här står Nikki Kavanagh för sången, som jag inte heller visste vem det var och även hon har en bra röst även om hon får se sig rätt omkörd av Gitau, om man nu ska jämföra.
 
En bra singel och nyfiken har väckts...angående hur bandet låter i stort och hur deras eget material är. De har visst gjort en skiva med Dave Barker så jag får ta och fortsätta där.

Kommentarer

  • AMTY säger:

    Stort tack för recensionen.

    2015-08-19 | 13:42:38

Kommentera inlägget här: