barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Selecter-Subculture.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Även om The Selecter släppt skivor sen de avskyvärda The Happy album och Pucker som kom på 90-talet så...ja, så var jag orolig att den här skivan skulle låta något i stil med dom. De andra släppen efter det som ändå varit många var axelryckningar men med den här skivan så tycker jag dom verkar ha hittat hem och fått till en okej skiva.
 
Välproducerat, skönt varierat gung och visst håller Paulines röst fortfarande trots att det gått 35 år sedan glansdagarna. Texterna känns väldigt personliga och som någon sorts terapi och så har det väl alltid varit med bandet, oavsett vilken uppsättning dom haft.
 
Dock så....är det hyfsat, jämnbra och (bara) okej, för det finns inga riktiga hits och få låtar står ut riktigt. Så visst är det ett steg framåt och det bästa dom gjort på länge och även om jag knappast trodde det skulle komma en ny On my radio eller Celebrate the bullet så är det ingen låt som gör något riktigt avtryck hos mig.
 
Men tydligen hittade plattan, som släpptes 15 juni-sig upp på listorna (i England) ganska fort så....tydligt att jag inte tycker som andra. 
 
Men grattis till det.
 
Någonstans är det ändå på tiden att bandet får mer erkännanden än vad dom fått.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: