barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Elin Ruth and The Beat from Palookaville-Christmas is a drag.

Kategori: Allmänt

 
 
 
Elin Ruth slår sig ihop med svängiga baktaktsbandet The Beat from Palookaville och släpper en julskiva. Av sångerskan har jag hört spridda skurar från en av hennes skivor och hon är helt klart en talangfull tjej med en bra pipa. Och back-up bandet är bland det bästa vi har i Sverige idag i min mening.
 
Denna skiva utlovar, i pressreleasen och röster från sångerskan själv att vara en blandning att vara ganska mycket soul med både nyare låtar och gamla klassiker i genren. Och det kan jag hålla med om.
 
Skivan är helt klart bra men jag saknar draget och soundet från The Beat from Palookavilles egna alster. Nu kanske det inte alls var meningen att ha något sådant med alls men det hade vara trevligt men lite drag i alla fall i någon av dessa 10 spår.
 
För det är en soul-skiva i lugnt tempo rätt igenom förutom i näst sista spåret-Christmas day, där det blir lite drag i soulen.
 
Så nja....jag kanske gick in med fel/falska förhoppningar och även om det är bra och funkar när man är på soul-humör så är det lite för laidback.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: