barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Grebol-För Sverige ur tiden (cd)

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Länge har jag tänkt på att nytt blod behövs inom Oi-scenen, eller främst kanske, mer preciserat-band som inte består av folk som redan är med i en handfull andra band och som man dessutom känner igen från lika många nedlagda.
 
Inget ont sagt om sådana band egentligen men lite nytt blod behövs. Och det har vi här, i form av färska Grebol, även om trion passerat de trettio.
 
Som allt annat än vän av monarki så blir jag direkt förtjust i titelspåret. Hur jag ska beskriva bandet var svårt direkt, vilket jag ser som ett sundhetstecken men baserat på främst texter och språkbruk så känns de lite som en stökigare version av Antipati och  Contemptuous. 
 
Och just angående bandet som  klart är det band som  jag har stavat fel på flest gånger genom åren så ökar min känsla med deras likheter med just Contemptuous (två i rad-whohooo) då de efter andra låten Våra år avslutar med en svensk version av Borders, här under namnet Gränser.
 
Så ja, det är bra och känns nytt och fräscht. Och bandet är redan igång med att spela in mer material.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: