barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Körsbärsfettera-Inuti finns utopi.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
Ett band som jag har gillat sedan starten 07 släpper första fullängdaren sedan Alla ska ha linne som kom 2009.
 
En del har hänt sedan dess, nya medlemmar och barnafödslar men bandet är i stort sett detsamma-eller de låter likadant som förr kanske jag ska säga, baserat på singeln 4 veckor som de nyligen släppte.
 
Något jag alltid har gillat med bandet är bland annat enkeltheten, som inte ska misstas för simpelt. Och den rullar på även här. Det är punk rakt igenom och inga krusiduller och med en bra blandning av texter. Både seriösare och mer klacksparkiga där det kanske förekommer en del nödrim. Men det har som sagt varit och är mycket av charmen med bandet.
 
Här gillar jag främst Sverige rasar-om hur vi mer och mer närmar oss USA, nyinspelningen av Vardagen, Utopi samt Änglar och demoner där de får till körerna mycket bra och där Annas sång är som bäst.
 
Jag vill även nämna viktiga Fin på ytan, om skönhetsidealen och dess konsekvenser och om jag ska avrund med något mindre positivt så kunde de kanske slopat åtminstone en av de två "partylåtarna" där texterna blir aningen larvig och lite pubertal.
 
Men överlag helt klart bra och jag kommer att köpa den när vinylen kommer, som är försenad men kommer släppas av Skulls and flames recordning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: