barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Psykbryt-Folk som klagar på folk som klagar.

Kategori: Allmänt

 
 
 
Vinyldebut för ett av de bästa banden som jag ännu inte sett live.
 
Bandet som ofta jämförs med Asta Kask och det vet jag inte om jag hundraprocentigt kan skriva upp på, även om spelglädjen och draget påminner om dom emellanåt, bland annat i Ni ska få se. Jag tänker även lite ifråga om just det på tidiga Dropkick Murphys-när bandet hade balls-dvs på de främst två första skivorna.
 
Annars är dom en rätt bra blandning av olika sorters punk, influenser från såväl "KSMB som Bishops Green" står det i pressreleasen och ja....något sånt.
 
Det är bra drag som sagt med både roliga och vettiga texter där både fasan över kollektivtrafiken (Trött som fan)  behandlas såväl som aversionen mot politiker (Vem ska ni skylla på och mer mot några speciella i Ni ska få se) Jag vill även nämna Risksupporter, och därav har jag nämnt något om alla spår-där det handlar om hur media och politiker och kanske även folk i allmänhet ser på supporterskap och hur detta ska stävjas. För alla är de "hardcore hooligans" right?
 
En bra skiva och ja,jag borde verkligen se dom live. Och jag måste fö arlslet ur vagnen och införskaffa deras två fullängdare också. Ibland kan jag bli lite anti mot band som mycket folk pratar om men i det här fallet så stämmer jag mer och mer in i hyllningskörerna ju mer jag hör. Både band och bolag levererar med andra ord.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: