barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Headons-Vi ska aldrig nånsin bli som dom.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Ett band jag hört sporadiskt, som nu hamnat på A message to you`s bolag. Och vad jag minns körde de mest eller helt på engelska förut men har nu, kanske efter På Svenska  - gått över helt till modersmålet. 
 
Här är det tre låtar som jag känner jag att inte direkt behöver dissekera - de är alla mycket bra.
 
Det är rakt, enkelt och många ekon från de gamla klassiska svenska banden - UTAN att det känns efterapat och lite väl "lånat". Det känns som om de bara, medvetet eller omedvetet inspirerats av de bästa banden när det begav sig första svängen.
 
Och det låter fräscht, argt och jag kan lätt säga att jag skriver under på i princip varje textrad. Måste jag välja gillar jag första spåret  Vi ska aldrig bli som dom bäst, en låt verkligen med hitpotential och borde givet bli, om den nu inte redan är det - en livefavorit hos fansen av bandet. 
 
Skivan släpps 27 februari och releasefesten sker dagen efter i Halmstad.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: