barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Spökstan-Hej kompis.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Medlemmarna i Spökstan (pluspoäng för bandnamnet) medverkar och kommer från diverse bakgrunder-på medlemmarnas meritlistor finns såväl ska/reggae och punkorkestrar.....och det hörs på något vis att en del av dom spelar/spelat sådant förut. Jag får i alla fall den känslan som jag tyvärr inte kan förklara varför ....det är bara min känsla.
 
En ep med varierande tempo, både dansant ska-som i öppningspåret  och tillika titelspåret tycker jag det låter en del som Reinholds, baserat på det lilla jag hört av kultbandet. Och mer reggae, som Lever bara en gång som går över i Kling och Klang som jag mer än fem gånger i rad tryckt "spela igen" på youtube....x-antal gånger. 
 
 
Det är bra rätt igenom, jag gillar verkligen saxofonslingorna som skickligt levereras av Sofia  och när jag hör en riktigt bra singel/ep så tycker jag alltid att det är för kort och vill höra mer, mer,mer. Och den känslan har jag.
 

Sen vet jag inte om jag ska kalla Spökstan för ett renodlat ska-band, men det är kul att se band som ändå spelar sådan musik och relaterad....som  inte envisas med att vara så djäkla mycket rudeboys med kostymer och liknande. Jag har sett liveklipp där sångaren hade Disfear t-shirt på scen vilket gav en sjyst kontrast...även om det väl egentligen inte är det eller ens borde vara det. Ja ja, jag tror folk hajar hur jag menar. Förhoppningsvis.
 
I mars spelar dom på Snövit tillsammans med Utanbygatan och....klart som korvspad för mig att vara på plats..
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: