barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Insect-S/T.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Då jag gillar Idiot Ikon så var det självklart att jag kollade upp det här bandet som nämnda grupps sångare Maria är med i.
 
Första spåret av fyra, Gå och dö ditt äckel har väldigt mycket vibbar av Black metal ,något som också bandet beskriver sig som tillsammans med crustpunk. Då jag lyssnar väldigt lite, eller ja-inte alls på sådana musik så blev jag lite överraskad över att jag gillade det. Även om jag alltid försöker ha ett öppet sinne.
 
Övriga tre spår är mer crust men visst ligger känslan av BM kvar, främst i sången och vilken djävla röst!
 
Runt en kvart av ursinnig sång och ett djäkla drag. 
 
Finns på bandcamp men jag hoppas den även kommer fysiskt. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: