barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Maraboots-Ils Ont Tué La Oi!

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Så som jag minns det så var det inte många som lyssnade på fransk Oi innan 2005 någon gång.
 
Kanske får vi "skylla" på Robban (Sabotage) att många fick upp ögonen för Camera Silens, Komitern Sect med fler någon gång där?
 
Den här ep:n kom ut förra året och introt till titelspåret påminner mig väldigt mycket om Ultima Thule, som brukade ha liknande intron. Jag blev lite paff men glatt överraskad när en saxofon kommer in i låten senare. Min förkärlek för sax i punk har hängt med sen första gången jag hörde X Ray Spex och det har bara fortsatt. Det blir sällan fel. En bra öppning med skrålande och sax alltså.
 
De två andra spåren, Ils Sont Partis och Combien Sont-Ils låter rätt snarlikt första spåret så det blir lite svårt att skilja låtarna åt och lite brist på variation. Kanske hade jag kunnat skilja låtarna från varandra bättre om jag kunnat språket men förutom några få svordomar plus någon fras utöver det så är min franska inte direkt klockren.
 
Så..jag sätter en trea ungefär.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: