barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Psykbryt-Ursäkta röran-vi river allt.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Säkert sist på bollen men vad gör det?
 
Den här skivan, bandets andra om jag inte är ute och cyklar-är faktiskt bland det roligaste jag hört på bra länge. Inte på det där spexiga eller tokroliga viset som vart och varannat svenskt punkband var inne på i mitten av 90-talet utan....
 
ja, humor med kul formuleringar, distans till mångt och mycket och glimten i ögat känns ständigt närvarande. Några exempel på det är Med kinden emot stål, Arbetar-Klas och Rätta in dig i ledet, just den sistnämnda låten är verkligen sådär som man tänkt om många inom punksvängen.
 
Säkert är jag fantasilös (och knappast unik?) som tänker Asta Kask i stort i deras sound, men även en del Exploited och One Way system.  Helt klart är att bandet kan hantera sina instrument.
 
Att göra någon djupare analys av fler låtar  känns lite overkill här, då t.e.x Aldrig en av er och Förnedrings-tv säger sig självt.
 
Och Lusekoftor og brända kyrkor....jag dör! På ett bra sätt men det gör nog inte under för  den nordiska grannsämjan.
 
Bra gjort, jag ser fram emot  sjuan Folk som klagar på folk som klagar som kommer i höst.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: