barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Razorcut-Rise again.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
Inte mycket under solen textmässigt om man ska vara så, tidlösa ämnen som att stå på sig, vänskap, slå tillbaka, svinga en bägare  men ibland kan det bli så trist att lyssna.
 
Razorcut gör det bra dock bra då de låter fräscht. Och jag älskar verkligen den utpräglade Aussie-dialekten som Al har när han sjunger (bandet är från Melbourne). Någonstans känns de som ett melodiösare Condemned 84, inte minst på grund av texterna även om Razorcut inte är lika på angående våld men det är ändå en känsla jag får. Emellanåt får jag även känslan av rävar som Last Resort (första svängen) och The Business (80-talets) 
 
Det är många bra låtar här som  Fighting spirit, Fight for more och Another rich man...och jag måste nämna titelspåret och Raise our glasses också.
 
Fast trots detta blir det inte full pott...då jag saknar lite körer emellanåt och ibland blir det lite väl mycket Lee Wright vibbar över gitarren....jag säger inte att nämnda Crashed Out gitarrist är dålig utan han KAN verkligen lira...och det är ibland just det som är lite av problemet. Och det är det även här av Bel.
 
Men helt klart en bra skiva vilket kanske kan antas då jag namndroppade hälften av låtarna. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: