barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Last Crusade-Demo 2014.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Direkt jag hörde detta band, som är Sverigeaktuella (Norrköping i september) så fick jag för mig att de var amerikaner. Jag vet inte riktigt varför men jag tror det handlade om sången.
 
Dessa unga gossar är dock från norra England och är ganska rockliga samtidigt som de är ganska tunga, främst i sång och körer-refrängen i Deadbeat och Morally bankrupt är två tecken på det här, refränger som heter duga. De har i intervjuer droppat att Slade och Rose Tattoo är två stora influenser och då dessa band alltid går hem hos mig så ser jag det som finemang. Och jag tycker det hörs.
 
4 låtar plus en cover på Personne av Warrior Kids och det lovar mycket gott. Om jag fattat det rätt är en ep på g, om den inte redan kommit-på Rebellion Records.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: