barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Magnus Carlson-Tack vare dig.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Sveriges bästa sångare släpper en singel med Northern Soul på svenska. Magnus Carlson som man alltid (eller ofta)  får tillägga när man säger att man gillar: "Weeping Magnus"....som inte är helt obekant med att göra sådan här soul förut, minns Jag ber dig från 2003. 
 
..det var en försvenskad cover och jag ska erkänna att mina kunskaper inte sträcker sig såpass att jag redan nu kan säga om titelspåret och Jag hatar hat också är det eller egna kompositioner. Om det inte är covers så är det här nog det närmaste N.S som någonsin kommit från Sverige. Främst första låten och tillika titelspåret.
 
Men jag KAN säga att det är mycket bra. Gillar du Northern Soul eller bara Magnus Carlsons röst rent allmänt så kolla upp den här. Dansant, otroligt bra körer av ett par damer och bra budskap...och givetvis Magnus pipa är lika bra som vanligt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: