barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Encyclopedia of New wave.

Kategori: Böcker.

 
 
Den här boken från 2012 med många snygga bilder hittades på årets bokrea för ynka 40 kronor. Även om jag inte lyssnar dagligen på new wave så kändes det dumt att låta bli.
 
New wave ja...som jag alltid tyckt varit svårt att definera. Och kanske t.o.m förklara vad det är. Men det är väl som punken i mångt och mycket. Det spretar åt många håll.
 
Och jag blev inte klokare..men det var underhållande. Det ska dock tilläggas att jag inte läste från pärm till pärm. Det blev mycket skummande och hopp över. Men just att bläddra i och läsa om de band man gillar är väl en anledning till att skaffa boken. Samt att komplettera med den jag har om punk och nog är den snygg i bokhyllan allt.
 
Här erbjuds allt från  Blondie, The Alarm, The Specials och A-ha till Lene Lovich, Banarama, The Beat, Dead or Alive, The Smiths och Elvis Costello.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: