barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Crunch-Busy making noise

Kategori: Skivrecensioner.

 
Jag vet att "supergrupper" bildade av folk från flera band man gillar inte per automatik innebär att det blir bra. Men detta band blev jag nyfiken på, även om jag hört talas om dom innan-och då jag hittade denna skiva på en mässa för 40 spänn så....tog jag en chansning.
 
Många punkvänner är dock inte direkt imponerade-"gubbigt" och "tråkigt" är några saker jag hört. Och enligt snubben som sålde skulle det låta lite "garagerock-aktigt".
 
Och ja....lite så jag. Men jag tycker faktiskt det låter okej, inget direkt ös så även om Micky Geggus gitarr blixtrar till ibland men okej som sagt. Jag tror den kan växa lite ju mer man lyssnar men första genomlyssningar så....tja, det var kanske inte så mycket variation i låtarna-förutom några ballader.
 
Sulo Karlsson sjunger på alla spår och bäst är A matter if time med lite inslag av reggae, titelspåret samt Remember me like that. Inför sista spåret så hade jag en del förväntningar då Jeff Turner medverkar men....han sjunger där bara back-up så, dom förhoppningarna föll platt.
 
Värd 40 kronor?
 
Jodå.
 
Kommer den gå varm?
 
Nja...
 
Passar som underlägg för kaffekannan?
 
Nä.
 
Kanske bäst lämpad som bakgrundsmusik när man vill lyssna på något utan att direkt lyssna.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: