barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Agent Bulldogg/Templars-Split.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Sent omsider så recenserar jag den här spliten, en split som tog sin lilla tid att bli verklighet. Nu flyter åren ihop men nog var det minst 10 år sedan det snackades om att den var på g första gången?
 
Men produktivitet har ju aldrig varit Agent Bulldoggs starka sida, skämt åsido medans Templars varit raka motsatsen.
 
På A-sidan kör Templars en engelskspråkig version av Livsstil medans Agent Bulldogg på B-sidan för Framtidsvisioner (Visions of a future) samt den egna låten Storebror. 
 
 
Bägge banden gör varandras låtar bra med en liten egen touch. Och Bulldoggarnas egna (då) nya låt låter väl som Agent Bulldogg i mångt och mycket även om de nya medlemmarna säkert tillfört en del. Det hörs bland annat i kören (av Robban om jag inte är ute och cyklar)  Och för mig som gammalt fan, alternativt en gammal fan (direkt snott från Botas) tycker det låter bra "trots" det. För mig gör det inte alls något att detta klassiska band utvecklas, snarare så applåderar jag det. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: