barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Lion`s Law-Open your eyes

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
A day will come inponerande inte vidare mycket på mig. Mycket mer elle rmindre "lånat" från Perkele blev helhetsintrycket. Och jag undrade vad folk egentligen såg i det här bandet.
 
Jag kan säga att den här 8 spårs skivan har gjort att jag ändrat mig. Mycket, mycket bättre och borta är den uppenbara och fantasilösa lånen från nämnda band.
 
Inte så att jag är ett jättefan numera, det här är inte album of the year än så länge men en klar förbättring mot vad de har läppt tidigare.
 
Dock så tycker jag mig märka en hel del andra svenska influenser på den här skivan. Nämligen från tidiga Ultima Thule (första två skivorna) i introt, Knock em out och Out of my way.
 
Lägg sedan till lite ekon från Templars/Soul boys i bästa låten Rollin samt några  av låtarna där texterna  är som gjorde för fylleskrål både hemma på förfesten och främst på konserter, tänker främst på Skinhead och Laced up.
 
Fortsätts det i samma stil som på den här mini-cdn så kommer jag räkna mig som ett fan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: